În saptămâna 20 – 24 mai 2024 șapte elevi ai CNOG însoțiți de doamnele prof. Ana-Mădălina Sibișan și Ana-Maria Minea au participat în cadrul programului de Acreditare Erasmus la a treia mobilitate în Marmaris/Muğla, Turcia. Tema proiectului a fost cetățenia activă, iar gazdele activităților au fost elevii și profesorii de la Çağdas Billim Koleji.
Ziua sosirii grupului în Marmaris a coincis cu comemorarea părintelui statului modern turc, Mustafa Kemal Atatürk. Elevii și profesorii români au asistat la un moment omagial în care elevii turci au cântat, au dansat și și-au premiat olimpicii.
În prima zi de mobilitate, alături de 18 elevi turci, elevii colegiului nostru s-au prezentat și au prezentat școala în care învață, orașul și țara. Pentru a depăși stânjeneala de început, elevii au fost împărțiți în echipe prin intermediul unor jocuri de formare a echipei. Apoi fiecare echipă a stabilit ce înseamnă să fii cetățean activ. Tema primită a fost o prezentare a ceea ce înseamnă cetățenia activă.
Marți a debutat cu prezentarea proiectelor primite în ziua precedentă. După prezentări a venit rândul unui ONG local, care este implicat activ în protecția mediului din zonă. Reprezentantul acestuia a povestit despre acțiunile întreprinse de ONG în zonă, ținând cont că în urmă cu 3 ani o mare parte din zona împădurită din jurul orașului a ars într-un incendiu de proporții. De după-amiază elevii și profesorii lor însoțitori au participat la o activitate de colectare a deșeurilor. Acestei acțiuni i s-au alăturat și turiști aflați ăn zonă. Ziua s-a încheiat cu o oră de mers cu șalupele clubului de yachting ale colegiului turc.
Miercurea a fost dedicată conceptului de „advocating”. În grupe mixte elevii au fost provocați să se gândească la o campanie de atragere a comunității într-o acțiune tipică cetățeniei active. Jocul de rol în care fiecare grupă a fost implicat, le-a oferit elevilor o imagine mai clară asupra conceptului de cetățenie activă. Tot miercuri grupele și-au creionat/ schițat un poster, care să invite comunitatea la acțiunea aleasă de ei.
Ziua de joi a fost o zi activă, în care membrii grupelor au negociat și argumentat între ei în favoarea unuia sau al altuia din variantele de poster propuse, fiind obligați să se pună de acord și să-l realizeze. După ce posterele au fost finisate, fiecare din cele trei grupe și-a prezentat conceptul și posterul. Ziua s-a încheiat la o degustare de mâncăruri tradiționale turcești între zidurile castelelui din Marmaris.
Ultima zi a fost dedicată concluziilor, înmânării diplomelor de participare și regretelor că timpul a trecut prea repede, dar și cu promisiunea că noile prieteni dintre elevii turci și români vor dura.
„Am învățat faptul că noi ca si cetățeni activi suntem responsabili în a lua deciziile optime pentru a putea schimba ceva concret într-un anumit sector. Unul dintre exemplele cele mai clare este termenul de “advocating” care se referă la susținerea unei anumite cauze într-un mod public.” (Radu Văcaru-Sora, 11B)
„Am învățat să pledez pentru drepturile mele în calitate de cetățean, care sunt problemele pe care le întâmpină comunitatea și cum se pot găsi soluții pentru rezolvarea acestora.” (Patricia Mirion, 11B)
„Cea mai utilă activitate a fost cea în echipe, unde a trebuit să ne punem de acord cu 3 moduri prin care arătăm ca suntem cetățeni activi. Această sarcină ne-a ajutat să fim mai răbdatori, să acceptăm părerile altora și să fim raționali în momentul când se ia o decizie.” (Xenia Nicodim, 11E)
„Participarea la mobilitate mi-a oferit oportunitatea de a interacționa cu persoane dintr-un mediu cultural nou. Această experiență m-a ajutat să devin mai tolerantă și mai deschisă la perspective noi. Fiind expusă la situații și provocări într-un mediu necunoscut, am învățat să mă adaptez rapid pentru a găsi soluții eficiente. Astfel, mobilitatea ne-a schimbat în bine, pregătindu-ne pentru provocările și oportunitățile viitoare.” (Alexia Căzan, 11E)
În anul școlar 2023-2024 au mai avut loc încă două mobilități cu grupuri de elevi, în Italia în luna aprilie 2024, respectiv în Ungaria, în luna mai 2024.
Proiectul de Acreditare Erasmus Nr. 2021-1-R001-KA120-SCH-000045167 este co-finanțat de Uniunea Europeană prin contractul de finanțare nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000129429.
4,688 total views, 9 views today
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
„Am năzuit cu toții să ne ațintim privirile spre cer, dar având picioarele bine înfipte în pământul țării.” - Octavian Goga
Misiunea pe care Colegiul Național „Octavian Goga” din Sibiu și-a asumat-o de-a lungul întregii sale existențe are în centru obiectivul performanței: „Şcoala noastră asigură elevilor, printr-o educaţie de calitate, dezvoltarea aptitudinilor intelectuale şi formarea competenţelor - cheie care să le permită integrarea cu succes în societatea cunoaşterii.”
Colegiul Național „Octavian Goga” este membru al Alianței Colegiilor Centenare.
@CNOG Sibiu 2020
Wonderful Theme
Leave a Reply