Tel/fax: 0269-210082 (Învăţământ liceal) / Tel: 0269-214781 (Învăţământ primar şi gimnazial) Formularul 230
directiune@cnogsibiu.ro / secretariat@cnogsibiu.ro

Testimoniale elevi M3 – an 2 Acreditare Erasmus

Tema cetățeniei active a fost dezbătută în cadrul Proiectului de Acreditare Erasmus de 7 elevi participanți la mobilitatea M3, desfășurată în perioada  20 – 24 mai 2024 în Marmaris/Muğla, Turcia. Elevii și profesorii particionați au avut o serie de activități în colaborare cu gazdele de la  Çağdas Billim Koleji, iar mai jos puteți citi impresiile elevilor privind modul în care au beneficiat de pe urma acestei mobilități. 

 

Am învățat faptul că noi ca si cetățeni activi suntem responsabili în a lua deciziile optime pentru a putea schimba ceva concret  într-un anumit sector. Unul dintre exemplele cele mai clare este termenul de “advocating” care se referă la susținerea unei anumite cauze într-un mod public. Activitatea cea mai utilă a fost cea reprezentată de dezbaterile realizate alături de doamnele profesoare în care a trebuit să ne gândim la exemple concrete care sa caracterizeze cu adevărat un cetățean activ. Lucrul în echipă și acceptarea celorlalte idei au fost benefice pentru toți elevii din cadrul proiectului deoarece ne-a ajutat să înțelegem raționamentul fiecăruia. Participarea la mobilitatea aceasta m-a ajutat la dezvoltarea mea personală prin dobândirea de cunoștinte despre ceea ce înseamnă cetățenia activă și respectatea identității culturale, naționale a unui alt popor. Interacțiunea cu elevii de vârsta noastră și legarea unor relații de prietenie m-au ajutat sa îmi schimb perspectiva asupra anumitor popoare și mi-a distrus anumite stereotipuri.(Radu Văcaru-Sora, 11B)

 

”Consider că această participare la mobilitate m-a făcut să realizez ceea ce vreau să fac pe viitor și mi-a schimbat foarte mult modul de a gândi atât din punct de vedere personal, dar și din cel academic. Cred că strânsul gunoiului de pe plajă a fost cea mai utilă activitate, deoarece am observat ceea ce fac cetățenii (poluează) și ceea ce trebuie să facem noi pentru a nu ne încadra în aceeași categorie și a fi cetățeni activi. Cea mai plăcută activitate a fost realizarea afișelor, deoarece am avut șansa de a ne testa atât capacitatea lingvistică cât și capacitatea de a colabora în armonie cu echipa din Turcia.” (Maria Robescu, 11B)

 

„Am învățat să pledez pentru drepturile mele în calitate de cetățean, care sunt problemele pe care le întâmpină comunitatea și cum se pot găsi soluții pentru rezolvarea acestora. Din punctul meu de vedere, activitatea cea mai utilă a fost jocul de rol, în care trebuia să prezentăm o problemă în fața unei conduceri și să convingem să ni se accepte propunerea de rezolvare a problemei respective. Prin această activitate am descoperit atât problemele, cât și posibilele soluții și mai ales am învățat cum și cui să le prezentăm. În urma acestei mobilități, am învățat importanța implicării civice și a colaborării interculturale pentru a adresa problemele comune. De asemenea, această experiență m-a ajutat să înțeleg cum pot contribui activ la comunitatea mea, promovând solidaritatea și responsabilitatea socială.” (Patricia Mirion, 11B)

 

Eu am învățat că cetățenia activă presupune implicarea activă a cetățenilor în ceea ce privește buna funcționare a unei societăți. Cea mai utilă activitate a fost cea în care am curățat o plajă din Marmaris, deoarece zona aceea se confruntă cu dezastre provocate de poluarea excesivă. Cea mai plăcută activitate a fost cea de brainstorming pe tema cetățeniei active, deoarece am dezbătut cu restul colegilor ce înseamnă aceasta temî. Cred ca participarea la mobilitate mi-a schimbat perspectiva privind implicarea in societate și nu numai.(Rebeca Roman, 11E)

 

În legătură cu tema de proiect am aflat importanța de a susține o idee și de a o aduce la cunoștința unor oameni influenți și cu putere, care ar putea să te ajute sa pui în practica aceasta idee, care ar avea beneficii pentru restul cetățenilor. Cea mai utilă activitate a fost cea în echipe, unde a trebuit să ne punem de acord cu 3 moduri prin care arătăm ca suntem cetățeni activi. Această sarcină ne-a ajutat să fim mai răbdători, să acceptăm părerile altora și să fim raționali în momentul când se ia o decizie. Jocul de rol, din punctul meu de vedere, a fost activitatea cea mai plăcută, deoarece pe lângă faptul că a fost distractivă, am avut șansa de a recrea un scenariu în care susținem o idee care ar aduce beneficii cetățenilor unei localități. Această mobilitate a avut deja un impact pozitiv asupra mea – sunt mult mai motivată să mă implic în viața societății și sa fiu mereu informată cu privire la noile schimbări din orașul în care trăiesc și să particip la activități de voluntariat care m-ar ajuta atât pe mine cât și pe cei din jur. (Xenia Nicodim, 11E)

 

„Am învățat că cetățenia activă implică participarea conștientă și responsabilă a cetățenilor într-o societate democratică. Cea mai utilă activitatea a fost aceea în care fiecare echipă a ales să realizeze un poster referitor la o problemă actuală. Aceasta ne-a permis să ne concentrăm pe subiecte de mare relevanță și să ne dezvoltăm  abilitățile de cercetare, comunicare și colaborare. De asemenea, activitatea ne-a încurajat să fim creativi. Activitatea cu posterul a fost cea mai plăcută deoarece am putut să dezbatem diverse perspective asupra problemei alese de echipa mea, contribuind astfel la dezvoltarea noastră ca cetățeni activi. În plus, am învățat să ne exprimăm eficient ideile complexe, ceea ce ne-a permis să ne folosim toate abilitățile proprii. Participarea la mobilitate mi-a oferit oportunitatea de a interacționa cu persoane dintr-un mediu cultural nou. Această experiență m-a ajutat să devin mai tolerantă și mai deschisă la perspective noi. Fiind expusă la situații și provocări într-un mediu necunoscut, am învățat să mă adaptez rapid pentru a găsi soluții eficiente. Astfel, mobilitatea ne-a schimbat în bine, pregătindu-ne pentru provocările și oportunitățile viitoare.” (Alexia Cazan, 11E)

 

„Am învățat ca cetățenia activă presupune orice tip de implicare ce rezultă în starea de bine a oamenilor din jur și a mediului înconjurător. Cea mai utilă activitate a fost cea cu jocul de rol, deoarece am fost puși în situația de a lua în considerare multitudinea de rezultate posibile generate de modalitatea aleasă pentru susținerea cauzei respective. Cea mai plăcută activitate a fost cea în care am creat postere, deoarece procesul a fost distractiv, iar faptul ca am cooperat si ne-am folosit cu toții imaginația a dus la un rezultat pe placul tuturor. Participarea la această mobilitate mi-a crescut gradul de interes față de ceea ce se petrece in jurul meu si dorința de implicare.” (Ioana Simtion, 11I)

 

Proiectul de Acreditare Erasmus Nr. 2021-1-R001-KA120-SCH-000045167 este co-finanțat de Uniunea Europeană prin contractul de finanțare nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000129429.

 

 

 

 6,412 total views,  6 views today

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.