Tel/fax: 0269-210082 (Învăţământ liceal) / Tel: 0269-214781 (Învăţământ primar şi gimnazial) Formularul 230
directiune@cnogsibiu.ro / secretariat@cnogsibiu.ro

Schimbări importante la BURSELE ȘCOLARE!

Atenţie, s-au schimbat criteriile generale de acordare a burselor elevilor în învăţământul preuniversitar de stat! Media generală de cel puţin 9,50 şi cel mult 10 absenţe nemotivate pe semestru.

În anul școlar 2021-2022 se pot cumula următoarele tipuri de burse (elevii pot opta pentru 2 tipuri de burse): bursa socială (bursă medicală, bursă de orfan, bursă rural și bursă de ajutor social pentru cei cu venituri sub 762 lei/membru de familie) cu bursă de performanță, bursă de merit sau cu bursa de studiu.

Nu se pot acorda burse diferite pentru același criteriu! (Ex: Pe baza venitului, un elev nu poate beneficia și de bursă de ajutor social și de bursă de studiu)

 

  1. BURSE DE PERFORMANȚĂ:

Se acordă elevilor care:

  • au obţinut locurile I, II şi III la etapele naţionale ale olimpiadelor şi concursurilor şcolare naţionale organizate de Ministerul Educației, în anul școlar 2020-2021;
  • s-au calificat în loturile de pregătire organizate de Ministerul Educației pentru competiţiile internaţionale, în anul școlar 2020-2021;
  • au obţinut locurile I, II şi III la etapele naţionale ale competițiilor/concursurilor cultural-artistice, cu caracter sportiv sau cu caracter tehnico-ştiinţific, de nivel naţional, organizate de Ministerul Educației, în anul școlar 2020-2021;
  • au obținut locurile I, II sau III la competițiile sportive internaționale la care participă loturile naționale ale României, în anul școlar 2020-2021.

Precizare: Bursele de performanță obținute în baza prevederilor de mai sus se acordă pe perioada anului școlar următor celui care s-au obținut rezultatele menționate mai sus. Excepție fac doar elevii de clasa a XII-a care pot beneficia de bursă de performanță in semestrul al II-lea, pe baza rezultatelor obținute în semestrul I.

Acte necesare:

  • copie după diploma obținută;
  • copie după cont IBAN al elevului.

 

  1. BURSE DE MERIT

Se acordă elevilor care:

  • au media anuală peste 9.50 în anul școlar 2020-2021 şi au acumulat cel mult 10 absențe nemotivate în semestrul I al anului școlar 2021-2022 – pentru clasele VI-VIII; X-XII;
  • au media semestrială peste 9.50 în semestrul I din anul școlar 2021-2022 şi au acumulat cel mult 10 absențe nemotivate în acest semestru – pentru clasele a V-a și a IX-a;
  • au obţinut locul I,II şi III la etapele judeţene ale olimpiadelor şi concursurile şcolare naţionale organizate de Ministerul Educației în anul școlar 2020-2021;
  • au obţinut locul I, II si III la etapele judeţene ale competiţiilor/concursurilor cultural-artistice, cu caracter sportiv sau cu caracter tehnico-ştiinţific, de nivel naţional, organizate de Ministerul Educației în anul școlar 2020-2021.

Precizare: Bursele de merit obținute în baza rezultatelor la olimpiadele, concursurile, competițiile enumerate mai sus se acordă pe perioada anului școlar următor celui care s-au obținut rezultatele.

Acte necesare:

  • copii după diplomele obținute;
  • copie după cont IBAN al elevului.

 

  • BURSE DE AJUTOR SOCIAL

ATENȚIE!!! Se poate acorda o singura bursă de ajutor social! Exemplu: Dacă un elev are bursă de mediul rural, nu mai poate beneficia de bursă de boală sau de ajutor social sau bursă de orfan!

Atenție! Elevii care beneficiază de una din bursele sociale și care acumulează 10 absențe nemotivate într-o luna nu primesc bursa în luna respectivă.

  1. BURSE DE BOALĂ

Lista bolilor pentru care se acordă bursă:

  1. boli și tulburări ale sistemului nervos și ale funcțiilor mentale globale;
  2. boli ale structurilor și funcțiilor senzoriale;
  3. boli ale structurii laringelui și funcțiilor sale;
  4. boli ale structurii sistemului cardiovascular și ale funcțiilor sale;
  5. boli ale structurii aparatului respirator și ale funcțiilor sale;
  6. boli ale structurii sistemului imunitar și ale funcțiilor sale;
  7. boli ale structurii și funcțiilor sistemelor digestiv, metabolic și endocrin;
  8. boli ale structurii funcțiilor aparatului urinar cu sau fără insuficiență renală cronică (IRC), indiferent de cauză;
  9. boli ale structurii și funcțiilor aparatului locomotor și corespunzătoare mișcării;
  10. boli ale structurii pielii, anexelor și funcțiilor tegumentului;
  11. boala canceroasă (indiferent de localizare, inclusiv recidivele și metastazele);
  12. boli genetice;
  13. transplantul de organe, țesuturi și celule, stările posttransplant;
  14. orice altă boală, tulburare sau afecțiune, de exemplu, cronică/genetică/care necesită tratament îndelungat pentru cel puțin 6 luni sau servicii de abilitare și reabilitare pentru cel puțin 6 luni sau îngrijiri paliative și care se înscrie în vreuna dintre categoriile enumerate la pct. a. — m. este luată în considerare;

 

Acte necesare:

  • cerere acordare bursă vizată de diriginte;
  • certificat medical eliberat de medicul specialist (tip A5) și avizat de medicul de familie/medicul de la cabinetul școlar, respectiv a certificatului de încadrare în grad de handicap;
  • copie după cont IBAN al elevului.

 

  1. BURSĂ DE ORFANI sau copii crescuți de un singur părinte sau elevi abandonați de de părinți asupra cărora a fost instituită o măsură de protecție socială.

Acte necesare:

  • cerere acordare bursă vizată de diriginte;
  • copie xerox după certificatul de naştere al elevului;
  • copie certificat de deces al părintelui;
  • declarație notarială prin care unul din părinți declară că celălalt părinte nu contribuie în nici un fel la cresterea copilului și că nu este căsătorit;
  • documente justificative pentru elevi abandonați de părinți asupra cărora a fost instituită o măsură de protecție socială;
  • copie după cont IBAN al elevului.

 

  1. BURSĂ DE MEDIU RURAL
  • Elevii din mediul rural care sunt școlarizați într-o altă localitate decât cea de domiciliu, întrucât nu au posibilitatea să studieze într-o unitate de învățământ din localitatea (comuna) de domiciliu.

!!! Nu beneficiază de această bursă elevii din: Mediaş, Avrig, Mârşa, Agnita, Cisnădie, Dumbrăveni, Ocna Sibiului, Miercurea Sibiului, Săliște, Tălmaciu, Copșa Mică.

Acte necesare:

  • cerere acordare bursă vizată de diriginte;
  • copie după C.I. elev – pentru elevii peste 14 ani

copie certificat de naștere elev, copie carte de identitate părinte – pentru elevii sub 14 ani

  • copie după cont IBAN al elevului.

 

  1. BURSĂ DE AJUTOR SOCIAL

Se acordă pentru elevi proveniți din familii care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții :

  • nu realizează un venit net mediu lunar pe membru de familie, pe ultimele 12 luni (ianuarie – decembrie 2021), mai mare de 50% din salariul minim net pe economie, respectiv maxim 762 lei / membru de familie;
  • ATENȚIE! Se iau în calcul toate veniturile permanente, inclusiv alocația complementară pentru copii;

Acte necesare:

  • cerere de acordare a bursei, vizată de diriginte;
  • copie C.I. elev sau Certificat de naștere, dacă nu au 14 ani;
  • copia certificatului de naștere/ carte de identitate a celorlalți membri de familie;
  • Adeverinţe de elev/student pentru fraţii înscrişi la alte instituții de învățământ cu mentiunea că este/nu este beneficiar de bursă (tipul bursei şi cuantumul);
  • Adeverința cu veniturile NETE pe ultimele 12 luni (ianuarie-decembrie 2021) pentru toți membrii familiei (părinți și ceilalți membri de familie apți de muncă). În adeverință trebuie să se precizeze inclusiv valoarea tichetelor de masă; dacă nu a beneficiat de tichete de masă, să se menționeze acest lucru pe adeverința de venit;
  • Declaraţii notariale pentru cei care nu realizează niciun venit pe ultimile 12 luni (ianuarie-decembrie 2021). Declarațiile notariale trebuie să fie de la părinți și de la toate persoanele majore din familie care nu sunt elevi/studenți/șomeri.
  • Cupoane pensie, şomaj, pensie urmaş ;
  • Adeverinţă de la Primărie cu suprafeţele agricole deţinute – pentru cei din mediul rural;
  • Anchetă socială de la Primărie (doar pentru cei care nu au domiciul în Sibiu);
  • Copie xerox după sentinţa de divorţ și dovada sumei primite. În cazul în care elevul nu primește pensia de întreținere, se va depune și o declarație notarială în acest sens;
  • Copie după certificatul de deces (în cazul copiilor orfani);
  • Adeverință de venit fiscal (de la Administrația Finanțelor Publice de care aparține localitatea în care are domiciliul);
  • Copie după cont IBAN al elevului.

 

 

  1. BURSE DE STUDIU

Bursa de studiu se acordă elevilor care

  • au media generală peste 7,50 în anul școlar 2020-2021 (clasele VI-VIII; X-XII), respectiv, semestrul I din anul școlar 2021-2022 (clasele a V-a si a IX-a) şi au acumulat cel mult 10 absențe nemotivate pe semestrul I în anul școlar 2021-2022;
  • venit net/membru de familie este max. 1524 lei

 

Atenție!

  • Se iau în calcul toate veniturile permanente, inclusiv alocația complementară pentru copii!
  • FAMILIA înseamnă: soţul şi soţia sau soţul, soţia şi copiii lor necăsătoriţi care locuiesc împreună sau persoane necăsătorite care locuiesc împreună cu copiii.

 

Acte necesare:

  • cerere de acordare a bursei, vizată de diriginte;
  • copie C.I. elev sau Certificat de naștere, dacă nu au 14 ani;
  • copia certificatului de naștere/ carte de identitate a celorlalți membri de familie;
  • Adeverinţe de elev/student pentru fraţii înscrişi la alte instituții de învățământ cu mentiunea că este/nu este beneficiar de bursă (tipul bursei şi cuantumul);
  • Adeverința cu veniturile NETE pe ultimele 3 luni (octombrie-decembrie 2021) pentru toți membrii familiei (părinți și ceilalți membri de familie apți de muncă). În adeverință trebuie să se precizeze inclusiv valoarea tichetelor de masă; dacă nu a beneficiat de tichete de masă, să se menționeze acest lucru pe adeverința de venit;
  • Declaraţii notariale pentru cei care nu realizează niciun venit pe ultimile 3 luni (octombrie-decembrie 2021). Declarațiile notariale trebuie să fie de la părinți și de la toate persoanele majore din familie care nu sunt elevi/studenți/șomeri.
  • Cupoane pensie, şomaj, pensie urmaş ;
  • Adeverinţă de la Primărie cu suprafeţele agricole deţinute – pentru cei din mediul rural;
  • Anchetă socială de la Primărie (doar pentru cei care nu au domiciul în Sibiu);
  • Copie xerox după sentinţa de divorţ și dovada sumei primite. În cazul în care elevul nu primește pensia de întreținere, se va depune și o declarație notarială în acest sens;
  • Copie după certificatul de deces (în cazul copiilor orfani);
  • Adeverință de venit fiscal (de la Administrația Finanțelor Publice de care aparține localitatea în care are domiciliul);
  • Copie după cont IBAN al elevului.

 

 

 

 14,846 total views,  12 views today

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.