..."/>

Profesori de la Colegiul Național „Octavian Goga” au reprezentat Sibiul în Turcia

Cadre didactice de la Colegiul Național Octavian Goga Sibiu au participat, în perioada 27-30 iunie, în Turcia, la reuniunea finală transnațională a proiectului cu titlul „United Nations In One Name -UNION”, proiect de parteneriat strategic între şcoli, derulat în cadrul Programului Erasmus+, Acţiunea – KA2.

Colegiul Naţional „Octavian Goga” Sibiu a fost reprezentat de Luminița Ducu (coordonator proiect România) și Corina Dragoman și Delia Nemeș la reuniunea finală transnațională din cadrul programului Erasmus+, KA 2, parteneriate strategice doar între şcoli. Proiectul „United Nations In One Name” finanţat de Comisia Europeană, s-a desfășurat pe o perioadă de doi ani (2016-2018), a fost un parteneriat între şcoli din cinci ţări: Turcia – țara coordonator al proiectului, Portugalia, Polonia, Ungaria și România și a avut ca scop conștientizarea diferențelor și similitudinilor dintre cultura națională și cea a partenerilor implicați în proiect, depășirea prejudecăților și însușirea reală a conceptului de cetățenie europeană. Gazde ne-au fost școlile Fevzi Çakmak Ortaokulu și Hüseyin Gazi Ortaokulu din Zile, provincia Tokat, Turcia.

Scopul întâlnirii a fost realizarea evaluării și expunerea rezultatelor proiectului, verificarea concordanţei dintre rezultatele preconizate şi cele obţinute, stabilirea impactului proiectului asupra beneficiarilor săi direcţi sau indirecţi. Pe parcursul zilelor reuniunii, toți participanții, profesori și elevi ai școlilor gazde, au fost implicați în numeroase activităţi ce au vizat analizarea modului în care obiectivul principal al proiectului a fost atins – înțelegerea diversității culturale a fiecărei țări participante, respectarea culturii și tradițiilor altor popoare, îmbunătățirea perspectivei asupra cetățeniei europene, în timp ce este asumată o identitate comună, europeană. La întâlnire au participat, pe lângă gazde, profesori de la Escola Básica e Secundária Dr. Vieira de Carvalho, Maia, Porto, Portugalia, profesori de la Kispesti Waldorf Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Iskola és Gimnázium, Budapesta, Ungaria și profesori de la Publiczne Gimnazjum w Lochowie, Polonia.

Prima zi a fost dedicată activității de evaluare a progresului participanților în atingerea obiectivului principal vizat de proiect și a modului în care s-a reușit promovarea și diseminarea internă și externă a proiectului (prezentare informală și formală, amenajare colț Erasmus, materiale de diseminare realizate de participanți la proiect – obiecte realizate în cadrul mobilităților, PPT-uri, filme, panouri, publicare articole în revista școlii și în mass media locală, publicare pe pagina de Facebook a proiectului, pe pagina de Facebook a școlii și pe site-ul școlii a unor informații cu referire la proiect, publicarea unor articole pe platforma eTwinning, realizare și postarea unor filme documentare pe You Tube, pe pagina eTwinning).

Gazdele au oferit celor sosiți la Zile și un spectacol popular, antrenant, cu reușite momente artistice, elevii fiind felicitați pentru faptul că deopotrivă iubesc învățătura, dar și dansul și muzica. A urmat vizita la Centrul de Educație Publică Zelve din Zile, centru unde se desfășoară cursuri și ateliere care dezvoltă abilități manuale: prelucrarea pietrelor semiprețioase și realizarea bijuteriilor, tablouri realizate prin tehnica pirogravurii, țeserea la război manual și evident, tehnica tradițională de imprimare (Traditional artwork, Tokat, Turkey) pentru care este renumită provincia Tokat. Următoarea zi a fost dedicată unei vizite în Cappadocia, regiune istorică din Turcia înscrisă ca sit de Patrimoniu Mondial UNESCO în 1985. Bucuriile și „provocările” pentru participanții la acest proiect au continuat cu numeroase activități: vizită a orașului Amasya, un oraș aflat în munți, deasupra țărmului Mării Negre, casa geografului Strabo și locul de naștere al savantului și medicului Amirdovlat Amasiatsi, vizită la muzee din provincia Tokat care expun cultura civilizațiilor anatoliene și otomane, piese arheologice și etnografice, vizite la moschee și la o fabrică renumită de prelucrare a lutului și de realizarea a ceramicii tradiționale.

Motivantă a fost și dezbaterea axată pe autocritica și critica constructivă a echipei de proiect, organizată în penultima zi. La finalul a doi ani de muncă intensă, dar plăcută şi interesantă, toți participanții școlilor partenere au apreciat la superlativ acest proiect, considerându-l un exemplu de bune practici în educația elevilor.

Concluzia unanimă a fost aceea că obiectivul principal al proiectului „United Nations In One Name -UNION” a fost atins – elevii au avut posibilitatea de a învăța lucruri noi, de a cunoaşte locuri noi, de a-şi depăşi barierele de comunicare cu persoane necunoscute, într-o limbă străină, de a înțelege diversitatea culturală, de a cataloga diferențele drept bogăție culturală, de a-și îmbunătăți persectiva asupra cetățeniei europene, de a respecta cultura și tradițiile altor popoare, în timp ce se bucură de o identitate comună, europeană.

Articol preluat de pe site-ul turnulsfatului.ro


Galerie foto:

254 total views, 14 views today

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top