Tel/fax: 0269-210082 (Învăţământ liceal) / Tel: 0269-214781 (Învăţământ primar şi gimnazial) Formularul 230
directiune@cnogsibiu.ro / secretariat@cnogsibiu.ro

Curs de dezvoltare profesională Train the Trainer organizat la Sibiu în cadrul proiectului Erasmus W.I.N.S

În perioada 3-6 septembrie 2025, Colegiul Național Octavian Goga a fost  gazda întâlnirii de  proiect Erasmus W.I.N.S. – Well-being in Networking Schools.

50 de cadre didactice din țările partenere (Italia, Portugalia, Grecia, Lituania, România)  au participat  la activitatea de formare profesională Train the Trainer – Continuing Professional Development Programme.  

Tema centrală – starea de bine în educație – este una de actualitate și de reală importanță, întrucât o comunitate școlară sănătoasă și echilibrată creează premisele unei învățări de calitate. ‍

Pe parcursul celor 3 zile de formare, participanții au elaborat împreună tehnici de wellbeing, pornind de la strategii oferite de trainer. Procesul a fost unul colaborativ și creativ, în care profesorii au identificat modalități concrete de a integra starea de bine în activitatea didactică și în relația cu elevii.

 

Pentru acest demers, au fost folosite instrumente interactive și inovative:

Moodmeter Well-being Wheel – un instrument vizual care îi ajută pe participanți să își identifice și să își înțeleagă emoțiile.  Prin folosirea lui profesorii își pot recunoaște stările emoționale prin care trec, iar participanții au discutat despre impactul emoțiilor asupra activității de zi cu zi și au explorat modalități prin care să le gestioneze mai bine.

PERMAH Model – un cadru dezvoltat de Martin Seligman, care descrie cele 5 elemente fundamentale ale stării de bine: emoții pozitive, implicare, relații, sens și realizări. Cadrele didactice au explorat exemple concrete prin care pot cultiva aceste dimensiuni atât pentru ei înșiși, cât și în lucrul cu elevii.

Monitorizarea schimbării (Tracking to Monitor Change) – o metodă practică de urmărire a progresului personal și profesional în timp. Participanții au învățat cum să își seteze obiective realiste, să observe schimbările treptate și să reflecteze asupra pașilor făcuți pentru a menține echilibrul.

Jurnalul recunoștinței – un instrument simplu, dar foarte eficient, prin care participanții notează zilnic sau săptămânal lucrurile pentru care se simt recunoscători. Această practică dezvoltă o atitudine pozitivă, crește nivelul de satisfacție personală și îi ajută pe profesori să privească cu mai multă deschidere și optimism provocările cotidiene.

Mindfulness (atenție conștientă) – o serie de exerciții care încurajează prezența în „aici și acum”, reduc stresul și sporesc capacitatea de concentrare. Profesorii au experimentat tehnici simple de respirație și reflecție, pe care le pot aplica atât în viața personală, cât și la clasă, pentru a crea un mediu mai calm și echilibrat.

Atmosfera de lucru a fost una deschisă și motivantă, fiecare contribuție fiind valorizată. Împărtășirea experiențelor a consolidat ideea că starea de bine în educație nu este un lux, ci o necesitate pentru a construi comunități școlare reziliente și creative.

 

Proiectul  W.I.N.S. (Well-being In Networking Schools) – PROJECT NO – 2024-1-PT01-KA220-SCH-000257628 (2024-2026) este finanţat din fonduri europene fiind parte din Programul Erasmus KA220-SCH – Parteneriate de cooperare în educația școlară.

 

 10,806 total views,  25 views today

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.