Colegiul Naţional “Octavian Goga” se preocupă de problemele de mediu în cadrul unui proiect Erasmus+

Colegiul Naţional “Octavian Goga” participă începând din septembrie 2015 la Proiectul de Parteneriat Strategic între şcoli “Sustainable Consumption and Production”, proiect cu finaţare europeană din cadrul Programului Erasmus +, Acţiunea Cheie 2. Proiectul reuneşte elevi şi profesori din şase ţări europene: Estonia, Franţa, Italia, Spania, Turcia şi România şi are ca scop educarea participanţilor în vederea consumului sustenabil de resurse.  Punctul de plecare este Programul de Mediu al ONU care discută consumul nesustenabil şi tiparele de producţie care duc la creşterea poluării, la degradarea solului şi a pădurilor, la creşterea cantitaţii de deşeuri şi la folosirea de substanţe chimice toxice.

În perioada 4-8 octombrie 2016 a avut loc a patra întâlnire de proiect în Amiens, Franţa, în cadrul căreia echipe formate din 7 elevi şi 3 profesori in fiecare şcoală au discutat tema “Substanţe chimice  toxice”. Aceştia au analizat cazuri concrete şi au elaborate filmuleţe de conştientizare privind pericolul utilizării produselor care conţin substanţe toxice precum glifosat, metanol. Participanţii au aflat de asemenea cum pot fi consumatori mai responsabili, evitând companiile care se fac vinovate de ‘greenwashing’ (transmiterea către consumatori de mesaje ecologiste fără susţinere reală) şi alegând produse alimentare locale. Gazdele francize au organizat vizite la ferme eco din zona Amiens precum şi la companii locale specializate în reciclarea deşeurilor şi în producerea de hrană pentru animale, companii care urmează cu stricteţe directivele europene Seveso privind clasificarea substanţelor chimice.

Elevii au participat şi la activităţi culturale şi sportive, vizitând obiective turistice importante din regiunea Picardie şi având experienţe inedite practicând sporturi nautice sau sand-yachting. Fiecare echipă a prezentat pentru partenerii străini câte un moment artistic specific în cadrul unui spectacol organizat de gazde pentru toţi participanţii şi pentru familiile gazdă din Franţa. Contactul cu gazdele şi cu ceilalţi participanţi a contribuit la îmbunătăţirea competenţelor de comunicare în limbi străine ale participanţilor, precum şi la conştientizarea diversităţii culturilor şi valorilor europene. Elevii şi profesorii şi-au îmbunătăţit abilităţile de relaţionare şi cele interculturale şi acum abia aşteaptă să se reîntâlnească cu străinii care între timp le-au devenit prieteni.

În elaborarea materialelor elevii şi profesorii au folosit aplicaţii educaţionale moderne iar profesorii au discutat cum pot folosi materialele elaborate de elevi şi aplicaţiile respective la clasă. Aceştia vor realiza un ghid metodologic cuprinzând o serie de metode noi de predare care să crească motivaţia elevilor, acesta fiind de asemenea unul dintre scopurile proiectului.

Declaraţiile elevilor demonstrează cât de mult au avut de câştigat din această activitate extraşcolară.

“Proiectul a fost o experienţă incredibilă. Activitatile organizate şi-au atins partea educativă, atât de ordin cultural cât şi social. Toata lumea a fost deschisă şi degajată, oferindu-ne o o primire caldă.” (Sînziana Tîlvan).

“Proiectul desfășurat în Franța a avut un impact benefic asupra mea. Am învățat multe lucruri noi, mi-am făcut noi prieteni, mi-am îmbunătățit capacitatea de a vorbi în engleză și nu în ultimul rând am experimentat mâncarea tradițională franceză, care este foarte bună. Sper ca în viitor să ajung din nou acolo pentru că este un loc minunat pe care aș vrea să îl descopăr mai bine. (Maria Covalciuc)

“Pe parcursul proiectului am participat la multe activităţi de la care am avut doar de învaţat. Am aflat lucruri interesante despre cultura şi tradiţiile franceze, dar şi despre cele 6 subteme de proiect, astfel încât acum ştiu că voi fi mult mai atentă la alegerea produselor pe care le voi cumpăra.” (Andreea Frăţilă)


Galerie foto:

[huge_it_gallery id=”9 “]

 6,771 total views,  1 views today

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *