Una dintre activitățile foarte importante din cadrul Proiectului de Acreditare Erasmus al Colegiului Național „Octavian Goga” vizează formarea personalului din echipa de management prin contactul cu parteneri educaționali din spațiul european.
O astfel de activitate de job shadowing a avut loc în perioada 16-17 mai 2024, când dna director adjunct Monica Cercel a intrat în contact cu bune practici de management prin vizita la instituții educaționale din Barcelona, Spania.
Detaliile activității sunt prezentate mai jos de dna director adjunct, prof. Monica Cercel.
16 mai 2024 a debutat cu vizita la Institutul Nues Català din Cornellà, Barcelona -unde am văzut preocupările și activitățile domnului director Eduard Cirera, stabilind împreună o agendă de lucru comună pentru următorii 2 ani școlari, în care se vor desfășura 2 Job shadowing-uri – pentru câte un manager din școlile noastre, Colegiul Național “Octavian Goga” din Sibiu și unul din Institutul Nues Català, din Cornellà, Barcelona.
În funcție de sursa de finanțare, școlile în Spania se împart în 3 categorii: Școli publice – gratuite – finațate de la bugetul de stat, Școli private concertate = Școli semiprivate – cu plată parțială – finanțate de la bugetul de stat și de către familiile elevilor și Școli private – plătite integral de către familiile elevilor. Învățământul în Spania este obligatoriu între 6 și 16 ani, între 0 – 6 ani și peste 16 ani fiind facultativ. Educația timpurie este opțională și se împarte în primul ciclu 0-3 ani și cel de-al doilea, 3-6 ani. Educația de bază este obligatorie pentru toți rezidenții în Spania, fiind împărțită între 6-16 ani în : învățământ primar pentru elevii între 6-12 ani (EP) , între 13-16 ani, elevii urmează obligatoriu institutul= ciclul liceal. Apoi, aceștia pot opta să continue studiile fie în școli de formare profesională, în care elevii învață o meserie, fie “Bachillerato”=bacalaureat –care înseamnă 2 ani de pregătire academică pentru cei care vor să urmeze o universitate.
Am avut ocazia să cunosc toate aceste tipuri de școli alături de doamna inspector Sandra Gallardo, doamna inspector Inma Piquer și domnul inspector Josep Maria Carné.
Împreună cu doamna inspector Sandra Gallardo, la Școala Medie Neus Català, am vizitat proiectul “Fii entuziasmat de știință”, desfășurat în sala de sport a școlii. În promovarea interesului pentru știință, proiectul este o colaborare între universitate, institut și școlile primare și secundare din regiune. Cu un program dinamic, cuprinzător, plin de resurse inspiraționale este conceput pentru a ajuta școlile să ofere lecții științifice remarcabile, practice. Dirijat de școlile primare și secundare din regiune proiectul “Târgul de matematică” l-am văzut în desfășurare pe stadionul de fotbal din Sant Ildefons. Un târg de matematică este un eveniment non-competitiv care oferă profesorilor posibilitatea de a-și determina elevii să rezolve probleme cu un anumit scop, în minte. Târgul de matematică poate fi adaptat la aproape orice curriculum și set de standarde și va motiva și inspira toți elevii.
Cele două proiecte au dovedit că promovarea interdisciplinarităţii constituie un element definitoriu al progresului cunoaşterii. Copiii nu trebuie educaţi pentru lumea de azi, deoarece nu se ştie cum va fi lumea lor şi e nevoie să fie învăţaţi să se adapteze. Instruirea interdisciplinară sau cea transdisciplinară presupun o serie de interacţiuni în care este necesar să se selecteze şi să se acorde o pondere sporită acelor metode care îi antrenează în mod deosebit pe elevi, diminuându-se ponderea metodelor descriptive şi verbale. Eficienţa metodelor creşte în măsura în care ele trezesc interesul şi curiozitatea elevilor pentru cunoaşterea ştiinţifică, stimulând pasiunea căutărilor şi determinând, o puternică motivaţie de învăţare.
Liceul Artistic Maria Aùrelia Capmany, Școala oficială de limbi străine Cornellà, Școala pentru adulți Cornellà au fost modele de dezvoltare a unei școlarități adaptate nevoilor sistemului spaniol, prima fiind un exemplu pentru educația liceală secundară, având profil artistic, în școala de limbi străine și cea pentru adulți se putea studia după vârsta de 16 ani, pe module, ceea ce în formarea inițială nu avea cursantul sau își dorea să aprofundeze, neavând un atestat în acest sens.
17 mai 2024– Alături de domnul inspector Josep Maria Carné, am vizitat Centrul de studii Roca pentru o prezentare de formare profesională, prezentare școlară, proiect educațional și etape educaționale școală (ESO) și liceu (BACHILLERATO). Apoi, la INS Infanta Isabel d`Aragó, am văzut prezentarea “Greencelona” – Erasmus+ și am discutat despre Erasmus-ul României (Goga) și viitoarele mobilități sau interese comune. Aici am stabilit două mobilități de care elevii și profesorii din CNOG se pot bucura începând din primăvara anului viitor.
Proiectul de Acreditare Erasmus Nr. 2021-1-R001-KA120-SCH-000045167 este co-finanțat de Uniunea Europeană prin contractul nr. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000129429
4,612 total views, 9 views today
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
„Am năzuit cu toții să ne ațintim privirile spre cer, dar având picioarele bine înfipte în pământul țării.” - Octavian Goga
Misiunea pe care Colegiul Național „Octavian Goga” din Sibiu și-a asumat-o de-a lungul întregii sale existențe are în centru obiectivul performanței: „Şcoala noastră asigură elevilor, printr-o educaţie de calitate, dezvoltarea aptitudinilor intelectuale şi formarea competenţelor - cheie care să le permită integrarea cu succes în societatea cunoaşterii.”
Colegiul Național „Octavian Goga” este membru al Alianței Colegiilor Centenare.
@CNOG Sibiu 2020
Wonderful Theme
Leave a Reply