Tel/fax: 0269-210082 (Învăţământ liceal) / Tel: 0269-214781 (Învăţământ primar şi gimnazial) Formularul 230
directiune@cnogsibiu.ro / secretariat@cnogsibiu.ro

CNOG Sibiu, o nouă experienţă Erasmus KA122- STOP BULLYING: START INCLUZIUNE

CNOG Sibiu, o nouă experienţă în cadrul proiectului Erasmus KA122

STOP BULLYING: START INCLUZIUNE

În săptămâna 07-12.11.2022, s-a desfășurat la Valencia, Spania, cursul Preventing and Intervening in (Cyber)bullying, organizat de Europass Teacher Academy, Barcelona, cel de-al 5-lea flux din cadrul proiectului ERASMUS KA122 STOP BULLYING. START INCLUZIUNE (proiect cu numărul 2021 – 1 – RO01 – KA122 – SCH – 000014277), derulat în Colegiul Național “Octavian Goga” Sibiu, în perioada decembrie 2021-mai 2023. Proiectul urmărește înțelegerea fenomenului de bullying și cyberbullying, precum și diminuarea fenomenului în rândul elevilor de vârste diferite,  conștientizarea consecințelor acestuia.

La această mobilitate au participat două profesoare, Lidia Carmen Pircă și Felicia Carmen Pătcaș, care, alături de alte cadre didactice din Italia, Germania, Finlanda și Serbia, au definit și identificat diferite forme de bullying și cyberbullying, căutând soluții de evitare și rezolvare prin activități didactice şi extraşcolare concrete care presupun colaborarea elev-elev, elev-profesor, elev-profesor-părinte-psiholog prin promovarea unei culturi a non-violenţei printre toţi actorii implicaţi în actul educaţional, organizarea de evenimente culturale şi educative, adresate elevilor, încurajarea şi stimularea rezultatelor bune şi a comportamentului exemplar al elevilor.

Într-o eră a tehnologiei, când informația se răspândește cu o rapiditate inimaginabilă, elevii pot deveni foarte ușor victimele unor agresiuni fără să conștientizeze pericolul care se află dincolo de ecran. Astfel, prin exemple diferite, studii de caz, situații imaginate, jocuri de rol, s-au creat contexte diversificate, s-au creat lecții pe platforme digitale (Common Sense Media), s-au prezentat și rezolvat chestionare, s-au evaluat comunicări privind conflictele. Un rol important l-au jucat activitățile care urmăreau dezvoltarea inteligenței emoționale sau a stimei de sine, constând în interpretarea diferitelor roluri care determinau stilul de gestionare a conflictelor, găsirea soluțiilor sau realizarea unui poster reprezentativ.

Activitățile educaționale au conturat un spațiu al reflecțiilor individuale și colective, referitoare la tipologia comportamentelor asertive, respectiv a atitudinilor agresive în raport cu o situație de bullying/ cyberbullying, reperate atât la nivel școlar cât și extrașcolar.

Pe termen mediu și lung, prin acțiuni și intervenții de tip follow-up, se va urmări și se va evalua întărirea climatelor pozitive, în situații de învățare/ educaționale diferite și diversificate.

La nivelul Colegiului Național “Octavian Goga” din Sibiu, rezultatul formărilor Erasmus KA1 se va reflecta în diseminarea informațiilor în rândul cadrelor didactice și al elevilor prin intemediul workshop-urilor, realizarea de pliante, broșuri și prin crearea unui CDȘ pe tema bullying și cyberbullying, iar la nivelul județului Sibiu prin intermediul Cercurilor pedagogice, al unui Simpozion desfășurat în luna aprilie în parteneriat cu CCD Sibiu și CJRAE Sibiu, având ca scop diminuarea acestui fenomen și construirea unui mediu sigur pentru elevii noștri.

Bullying-ul este un fenomen real, foarte răspândit, care afectează în mod negativ atât victima, cât și agresorul. De aceea, toleranța nu își găsește sub nicio formă locul în acest context.

 2,279 total views,  80 views today

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.