..."/>

“Sevraj”, scurt-metrajul elevilor din Colegiul Național “O. Goga”, a primit titlul de cel mai bun film de la Erasmus+ „MOV.I.E.S”

Un grup de elevi şi profesori din Colegiul Național Octavian Goga din Sibiu au participat la proiectul Erasmus+ „MOV.I.E.S” unde au fost apreciați ca având cel mai bine realizat scurt-metraj. Evenimentul a fost organizat de Secondary Municipal School Taki Daskalo din Bitola, Republica Macedonia de Nord, în perioada 28 octombrie – 1 noiembrie 2019

Pentru participarea la această reuniune, elevii din mai multe țări au fost implicaţi în ateliere de lucru în care au scris scenarii de film şi au filmat câte două scurt-metraje, unul de ficţiune şi unul documentar. Filmele au reflectat viziunea elevilor asupra unor probleme sociale alese de ei. Scurt-metrajele româneşti (Sevraj şi No bully, no cry) au disputat problemele dependenţei de droguri şi fenomenului de bullying în rândul adolescenţilor.  Pe parcursul reuniunii din Bitola, elevii au urmărit filmele şi au votat cel mai bun film, apreciind scurt-metrajul românesc Sevraj ca fiind cel mai bine realizat.

cnog-macedionia-film (4)

Suntem toţi diferiţi – prin limba pe care o vorbim, mâncarea pe care o mâncăm, obiceiurile cu care am fost crescuţi. Dar asta nu înseamnă mare lucru atunci când se întâlnesc un grup de tineri dornici să înveţe lucruri noi despre filme, să colaboreze cu persoane pe care nu le-au întâlnit în viaţa lor şi să uite de stereotipurile prea bine cunoscute ale fiecărei ţări. Pentru mine asta înseamnă acest proiect. De departe una dintre cele mai frumoase şi inedite experienţe trăite până acum, spune Maria-Enya Muşoaie, elevă a Colegiului Naţional “Octavian Goga”, Sibiu.

Filmele macedonene (We are all the same si The power of music therapy) au prezentat problema stereotipurilor în şcoli şi terapia prin muzică pentru copiii cu dizabilităţi. Scurt-metrajele portugheze  (So mais um dia – Just one more day şi Lobo – Lupul) s-au axat pe fenomenul de bullying şi pe problema locală reprezentată de înmulţirea lupilor care afectează viaţa fermierilor. Filmele turceşti (The Dark Game şi Just a smile) au prezentat fenomenul ‘balena albastră’ în rândul adolescenţilor şi integrarea în şcoli a elevilor cu dizabilităţi. Filmul italian (Partenza in salita – Up hill start) a reflectat rolul artei în educaţie şi al motivaţiei în succesul professional.

cnog-macedionia-film (6)

Apoi au lucrat în echipe mixte internaţionale pentru a elabora scenariul unui film comun, care va ilustra cultura şi tradiţiile din cele cinci ţări participante la proiect. Filmările vor avea loc în fiecare ţară şi editarea filmului final va avea loc la următoarea reuniune de proiect din Portugalia.

Proiectul ERASMUS înseamnă pentru mine o nouă oportunitate de a învăța multe lucruri noi despre industria filmului. Mai mult decât atât, m-a ajutat să mă dezvolt pe plan emoțional, datorită faptului că am reușit să îmi fac noi prieteni şi să comunic foarte mult în limba engleză.  Activităţile din acest proiect reprezintă o parte din viața mea care îmi e foarte dragă, spune Alessia Achim, elevă a Colegiului Naţional “Octavian Goga”, Sibiu.

Proiectul intitulat “MOVe on to dIgital and be EuropeanS” (MOV.I.E.S) beneficiază de finanţare europeană în cadrul Programului Erasmus +, Acţiunea Cheie 2 şi îşi propune să atragă atenţia tinerilor asupra unor probleme sociale caracteristice ţărilor din care fac parte şi care sunt ilustrate în filme de scurt metraj.


Articol preluat din Turnul Sfatului

314 total views, 14 views today

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top