Tel/fax: 0269-210082 (Învăţământ liceal) / Tel: 0269-214781 (Învăţământ primar şi gimnazial) Formularul 230
directiune@cnogsibiu.ro / secretariat@cnogsibiu.ro

Colegiul Național „Octavian Goga” – partener activ în proiectul Erasmus+ W.I.N.S.: primii pași spre o școală a stării de bine

⌛ iunie 2025

 

Colegiul Național „Octavian Goga” din Sibiu continuă cu entuziasm participarea la noul proiect european W.I.N.S. – Well-being In Networking Schools (2024–2026), finanțat prin programul Erasmus+ KA220-SCH – Parteneriate de cooperare în educația școlară.

 

Proiectul reunește instituții din șase țări europene (Portugalia, Franța, Grecia, Italia, Lituania și România), cu scopul de a plasa starea de bine în centrul practicii educaționale.

 

Obiective și direcții de acțiune

 

WINS își propune să îmbunătățească conștientizarea inteligenței emoționale și a stării de bine în rândul managerilor școlari, cadrelor didactice, elevilor și familiilor acestora. Printre obiectivele majore se numără:

  • crearea unui mediu școlar pozitiv;
  • promovarea unui model de educație empatic și echilibrat;
  • consolidarea cooperării internaționale între profesioniști din educație.

Printre activitățile planificate se regăsesc:

  • sesiuni de formare pentru cadre didactice și directori;
  • dezvoltarea unei aplicații digitale pentru monitorizarea stării de bine;
  • crearea de Hub-uri Naționale de Fericire și Stare de Bine;
  • redactarea unor recomandări legislative pentru susținerea stării de bine școlare la nivel european.

 

Activitate de formare: 2 zile pentru reflecție și conectare

 

În perioada 13-14 iunie 2025 9 profesori ai Colegiului Național „Octavian Goga” și 1 reprezentant al echipei de management au participat la o activitate de formare organizată în cadrul proiectului european WINS – Wellbeing in Networking Schools, un demers transnațional ce își propune să sprijine școlile în dezvoltarea unor practici educaționale centrate pe starea de bine a elevilor și cadrelor didactice.

 

Formarea a fost desfășurată în format online, pe parcursul a două zile, și a reunit 50 de participanți din țările europene implicate în proiect.

 

 

 

Sesiunea a fost dedicată strategiilor de evaluare centrate pe elev și metodelor de îmbunătățire a stării de bine în școală. Formarea a inclus prezentări realizate de formatorul Dott.ssa Claudia Consuelo Saccone, PCC Professional Certified Coach by ICF din Italia precum și mini-sesiuni interactive și discuții aplicate despre inteligența emoțională și motivație, rolul feedback-ului constructiv și  promovarea rezilienței emoționale în rândul participanților la actul educativ.

 

Elemente cheie abordate în cadrul formării:

  • Mood Meter – Participanții au explorat acest instrument vizual util pentru identificarea și exprimarea emoțiilor, învățând astfel cum Mood Meter poate fi utilizat la clasă pentru a susține autoreflecția elevilor și dialogul emoțional autentic.
  • Cele 5 componente ale inteligenței emoționale (explicate de Daniel Goleman):
    1. Conștiința de sine – exerciții de reflecție asupra propriei stări emoționale;
    2. Autoreglarea – tehnici de gestionare a stresului în sala de clasă;
    3. Motivația – abordarea evaluării ca mijloc de încurajare a progresului, nu ca sancțiune;
    4. Empatia – dezvoltarea comunicării deschise cu elevii;
    5. Abilitățile sociale – crearea unui climat bazat pe încredere, colaborare și respect reciproc.
  • Roata Stării de bine (Well-being Wheel) – Cadrele didactice au reflectat asupra celor șapte dimensiuni ale stării de bine (emoțională, socială, fizică, profesională, intelectuală, spirituală și de mediu), analizând modul în care acestea se influențează reciproc și pot fi integrate în viața școlii. S-a discutat despre echilibrul între aceste dimensiuni, atât în cazul elevilor, cât și al profesorilor.

 

Participarea la această activitate a oferit ocazia unui schimb valoros de idei între profesori din țările partenere, consolidând astfel rețeaua profesională a participanților, precum și o reflecție profundă asupra modului în care evaluarea poate deveni un sprijin pentru învățare, iar starea de bine – un obiectiv strategic al școlii.

 

O comunitate europeană pentru educația viitorului

În continuarea activităților din cadrul proiectului WINS, în luna septembrie 2025, Colegiul Național „Octavian Goga” va găzdui o sesiune de formare internațională la Sibiu, la care vor participa profesori și reprezentanți ai instituțiilor partenere din cele șase țări implicate. Această întâlnire va reprezenta o oportunitate valoroasă pentru schimbul de bune practici, aprofundarea tematicii stării de bine în educație și consolidarea cooperării europene în sprijinul unui mediu școlar sănătos și empatic.

 

Proiectul WINS este mai mult decât o inițiativă educațională – este o comunitate activă, care promovează colaborarea, inovarea și formarea continuă. Colegiul Național „Octavian Goga” se angajează astfel într-un demers de transformare pozitivă, contribuind la construirea unei școli în care fiecare elev și profesor se simte valorizat, susținut și pregătit să evolueze.

 

 

 

Proiectul  W.I.N.S. (Well-being In Networking Schools) – PROJECT NO – 2024-1-PT01-KA220-SCH-000257628 (2024-2026) este finanţat din fonduri europene fiind parte din Programul Erasmus KA220-SCH – Parteneriate de cooperare în educația școlară.

 

 21,278 total views,  19 views today

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.